2015. július 5., vasárnap

4 részes mélyinterjúnk első része Pethő Bálint-tal, a VM MODEL ügynökség alapítójával, többségi tulajdonosával és ügyvezetőjével


*
Köszönet az interjúért Znamenák Gyurinak, a Style&Dirt és a Bossmaster blog tulajdonosának! Az interjú eredeti verziója még 2 éve készült, most pedig a Bossmaster megszűnését követően -picit updatelt formában- átkerül ide a Model Talk-ra. :) Az interjú következő része kedden érkezik! :)



Mit álmodtál tegnap este?
A tegnap esti álmomra őszintén szólva nem emlékszem, de nagyon gyakran azzal álmodom, amivel az előző nap a legtöbbet foglalkoztam. Ha divatheteken vagyok, akkor nagyon sokszor álmodom showkról, ha a honlapot szerkesztem akkor sokszor álmomban is képeket szerkesztek, de a legkülönfélébb történetek is előjöhetnek. Múlt héten például azt álmodtam, hogy kb 12 éves vagyok, gyermekkorom győri lakásában voltam és szegény megboldogult édesapámmal futball meccset néztünk a kedvenc kanapénkból. Fogalmam sincs honnan jött, lehet épp valami meccset néztem aznap a tévében lefekvés előtt!
Általában kellemes dolgok szoktak előjönni álmomban, és van egy olyan képességem, hogy ha felkelek is vissza tudom álmodni magam és folytatni onnan ahol abba hagytam ha nagyon akarom. 

(Pethő Bálint, a VM MODEL ügyvezetője - fotó: Ajkai Dávid)

Mivel indítod a reggeledet?
Általában az első dolgom hogy bekapcsolom az ágyam mellett lévő laptopomat és elolvasom az éjszaka érkezett emailjeimet, a közösségi oldalamra érkezett üzeneteket is beleértve. Ha van valami fontos vagy sürgős, akkor rögtön meg is válaszolom őket, majd utána mosakodok, felöltözök, szerzek valami reggelit és főzök mellé egy kávét, majd a reggeli közben elolvasom a kedvenc divatblogjaimat, hír portálokat és sport oldalakat. Ez után összeírom az aznapi legfontosabb teendőimet, beosztom a napomat és elkezdek dolgozni. Természetesen ha valami különleges esemény van éppen (például divathetek), akkor minden borul és óránként változhat a program. Emellett fontos számomra a sport is, amit egészen kis korom óta versenyszerűen űztem és –főleg nyáron- sokszor a reggeli és a munkakezdés elé beiktatok egy futást vagy edzést is. Ez attól függ mennyire húzós a napom.

Boldog ember vagy?
Igen, maximálisan boldog ember vagyok, hiszen abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy a munkám egyben a hobbim is. Világ életemben azzal foglalkoztam és abból éltem, amit szívből lélekből, örömmel tudtam csinálni. Ez kezdetben az élsport volt, majd követte a modellkedés, végül pedig az ügynökség. Imádom a munkámat, és azokat akik körül vesznek. Hála Istennek a munkatársaim nagy többsége egyben a barátom is, így számomra az ügynökség olyan mint egy nagy család, beleértve ebbe a modelljeinket (sok esetben a szüleiket is), a fotósokat és kollégákat akikkel dolgozom, a tulajdonostársaimat, vagy jó néhány külföldi ügynököt akikkel szerencsém van együtt dolgozni. Azt hiszem hogy ha választhatnék bármilyen más foglalkozást a világon, akkor sem cserélnék senkivel.
(Balról: Rami Fernandes:  a Calvin Klein, a Dior és számos világhírű divatházak casting directora, Pethő Bálint és Kate Kondas VM Model - az ÉV Modellje 2014-ben a Glamour Women of The Yearen, közvetlenül a 2012-es new yorki Calvin Klein show után a backstage-ben)

Amikor 1-1 új lány eléri az első komolyabb sikereit New yorkban vagy Párizsban és x év közös munka után teljesül az álmuk, olyankor mindig újra és újra rádöbbenek, hogy ez a világ legjobb munkája és minden szezonban újra és újra átélem ezt a leírhatatlan örömöt, amikor ott vagyok valamelyikükkel valamelyik nemzetközi divathét egyik top showjának a backstage-ében és láthatom a szemük sarkában az öröm könnyeit, vagy amikor látom őket sétálni a kifutón és villognak a vakuk a kifutó végén, akkor valami megmagyarázhatatlan bizsergést és büszkeséget érzek és sokszor titokban én is megkönnyezem ezeket a pillanatokat, mint ahogy a fontosabb magazinok vagy kampányok megjelenését is úgy várjuk, hogy szinte óránként csekkoljuk a nagy nemzetközi blogokat az új képek megjelenésére vadászva … Ezeket nem lehet leírni, de ezekért a pillanatokért érdemes csinálni ezt az egészet és amíg szezonról szezonra jönnek ezek a sikerek, addig én boldog és elégedett ember leszek ezt biztosan tudom. :)

Hogy jött az ötlet, hogy modell ügynökséget vezess?
Igazából nem egy hirtelen jött ötlet volt. Mint említettem, eleinte sportolóként képzeltem el az életemet és egész kis korom óta a szüleim azzal próbáltak a tanulás komolyan vételére ösztökélni, hogy "mi lesz veled ha kiöregszel fiam…", és akkor mindig az volt a válasz hogy majd elmegyek edzőnek. Amikor –teljesen véletlenül- belecsöppentem a modellkedésbe, akkor ugyanez a szituáció hatványozottan igaz volt, így már a kezdetektől készültem arra, hogy egyszer véget fog érni és erre az esetre a B terv az volt, hogy majd elmegyek egy ügynökségre dolgozni, mint ügynök vagy scout. Emiatt minden egyes külföldi utamon próbáltam minél több információt összegyűjteni a velem együtt lakó, vagy kint megismert külföldi modellektől hogy melyik piacon kik a jó ügynökség, hol dolgoztak eddig, hol miket tapasztaltak és szorgosan gyűjtögettem a kontaktokat is, így pár év után már volt egy egész komplett rálátásom a szakmára, illetve hogy hol kikkel lenne érdemes együtt dolgozni, de a gond az volt, hogy személyesen sehol nem ismertem senkit.
Eleinte elkezdtem modelleket kutatni, és szülővárosomban, Győrben próbáltam jó arcokat találni a jobb fővárosi ügynökségek számára, némi jutalék reményében, de sajnos akkoriban még nem volt semmiféle működő rendszer a scoutok alkalmazására vagy bérezésére, sőt nagyon hamar rá kellett jönnöm, hogy az akkori vezető ügynökségek részéről hajlandóság sem igen mutatkozott, hogy fizessenek az általam talált jobb lányok után, akiket bemutattam nekik, így rájöttem, hogy vagy csinálok egy ügynökséget, vagy az összes addig megtalált modellt el fogom veszíteni, mert senki nem volt hajlandó scout szerződést kötni velem, gyakorlatilag úgy voltak vele (és ezt több alkalommal el is mondták), hogy örüljek neki hogy szóba állnak velem és hogy felveszik az általam talált modelleket, mert úgy is csak ők képesek belőlük sikeres modellt csinálni, tehát vagy nekik adom ingyen ezeket a lányokat, vagy szerencsétlenkedhetek velük Győrben, de az nem visz előre …
Így hát az eredetileg tervezettnél lényegesen hamarabb abba kellett hagynom a modell karrieremet és baromi fiatalon belevágtam az ügynökség felépítésébe. Ez nem volt könnyű, mert akkoriban sem komoly tőke, sem iroda, sem honlap, sem külföldi kapcsolatrendszer nem állt rendelkezésemre, de hála Istennek volt néhány nagyon segítőkész barátom. Egyikük beengedett a saját irodájába ahol kaptam egy nem használt asztalt számítógéppel és nettel, egy másik barátom írt nekem egy elég kezdetleges honlapot, én pedig elkezdtem a Westend aluljáróban és az Őrs Vezér téren modelleket keresni, majd utána egy fotós barátom segítségével elindítani őket és egy gmailes rendszerről levelezve megkeresni az általam legjobbnak vélt ügynökségeket.

(Balról: Chanel Iman: topmodell, többek között a Victoria’s Secret, a GAP és a DKNY modellje és Pethő Bálint)

Legtöbbjük akkoriban még nem is válaszolt, de néhányuk szerencsére igen, így elkezdtünk dolgozni (eleinte még hotel lobbikban és éttermekben szervezve a válogatásokat) és szépen lassan kinőtte magát a dolog. Azóta már a 4. Irodánkban dolgozunk, lett üzleti befektetőnk, lecseréltük a honlapunkat, a világ szinte összes vezető ügynöksége már elég aktívan dolgozik velünk, és a legutóbbi 3 divathéten mind a kint dolgozó lányok számát, mind a bookolt showk számát tekintve toronymagasan piacvezetők lettünk, így azt gondolom jó döntést hoztam amikor belevágtam.

(a legutolsó, Fall/Winter 2015-16-os show szezon eredményei a magyar modellügynökségekre levetítve)

(az utolsó előtti, azaz a Spring/Summer 2015-ös divathetek eredményei a magyar ügynökségekre lebontva)

Hogyan indult el a pályafutásod és mikor?
A hogyanra már válaszoltam az előző kérdésben. A scoutkodás nagyjából 10 éve kezdődött, majd az első saját irodánk 7 és fél éve jött létre. A céget 4 éve egy komoly befektetői csoport felvásárolta és új dimenziókba helyeztük a működésünket (természetesen a többségi tulajdonos még mindig én vagyok a cégben), ekkor költöztünk be a mostani, belvárosi irodánkba és ekkor cseréltük le a honlapot is.

(VM MODEL iroda)

Milyen céljaid vannak az elkövetkezendő 1 évre?
Az új tulajdonosi körrel lényegesen megnőttek a lehetőségeink a további bővülésre és már most belevágtunk 3 új projektbe, amik részben kapcsolódnak a modellügynökség működéséhez. Az egyik ilyen projektünk a 2,5 éve indult saját online divatmagazin, a Philosophy Magazine, amire rettenetesen büszkék vagyunk. Az egyetlen jelenleg is aktív hazai divatmagazin vagyunk, akik önálló profillal rendelkeznek a világ legjelentősebb divatportálján, a Models.com-on és olyan szakemberekkel és modellekkel van szerencsénk együtt dolgozni, akikről 3 éve még álmodni sem mertünk. Emellett fontosnak tartjuk a fiatal hazai tehetségek számára való megjelenési lehetőségek biztosítását és természetesen hosszú távon a magazin bővélüsét a piaci igényeknek megfelelően. 
Emellett indítottunk egy divatmárkát is, de az a projektünk most már 1 éve szünetel és jelenleg nem szerepel a rövid távú terveink között ebbe a piaci szegmensbe visszatérni, bár niylván nyitott fülekkel és szemekkel járunk a szakmában ha valami kihagyhatatlan lehetőség adódna biztosan átgondolnánk még egyszer ezt a kérdést. 

A harmadik projektünk pedig a nemzetközi nyitás, azaz határon túli irodák beindítása, melyre voltak már tavaly és tavaly előtt is próbálkozásaink, de jelenleg megelégszünk a határon túli scouting aktivitással is, jelen pillanatban nem érezzük indokoltnak egy állandó iroda fenntartását egyik környező országban sem, ám természetesen itt is rugalmasan fogunk reagálni a piaci lehetőségekre, és amennyiben aktuális lesz a kérdés visszatérünk erre is. :)

Mit jelent neked a modell szakma?
Erre egy szóval tudok válaszolni: MINDENT. Az életemet. Nekem ez a világ már az életem és biztosan tudom, hogy amíg az egészségem és az energiám engedi, addig ezzel is fogok foglalkozni. Ez a hobbim, a munkám, a családom, a barátaim, minden ide köt.

(Balról: Rajzák Kinga topmodell, Pethő Bálint és Sáfrán Bogi -VM-es modell- a DOLCE & GABBANA 2015 februári showja után a milánói Fashion Week-en a backstage-ben)

Amikor már este lefekszel, és már csak te vagy és a gondolataid akkor miről szoktál álmodozni, hogy hova fogod eljuttatni a VM-et?
Nagyon jól látod a helyzetet. Igazából a VM-mel fekszem és azzal is ébredek. :)  A laptopom mindig ott van az ágyam szélén és lefekvés előtt is, valamint felkelés után is az első gondolataim mindig a cég körül, az aktuális problémák megoldása körül folynak. Rengeteget agyalok hogyan hol és mit lehetne javítani, vagy egy-egy problémát hogyan lehetne megoldani. Természetesen már gőzerővel szervezzük az idei modellversenyünket (2013 óta ELITE MODEL LOOK, előtte Valentine Supermodel) is, ami augusztus végén lesz Budapesten és előtte lesz egy durván 6 hetes road shownk, ahol bejárjuk az egész országot (most nyári időszakban ez elsősorban strandokat jelent majd) és kutatjuk a jövő új topmodelljeit, az ezeken a versenyen felfedezett eddigi top modelljeink (Kondás Kata, Sáfrán Bogi, Baczay Dalma, Vágner Zsuzsa, Csapó Placida, Farkas Zita, Budavári Liza, Dukic Iszidóra, vagy éppen Hornyák Boglárka) utódait és ez a verseny is évről évre fejlődik, növekedik. Ezt idén szeretnénk még nagyobbá tenni és erre is vannak már terveink, de természetesen erről sem beszélhetek még. Az igazán nagy durranásra és az igazán nagy újításokra biztosan csak a verseny után számíthattok tőlünk, előtte másra már biztosan nem lesz energiánk, óriási munka egy ilyen volumenű rendezvény ilyen minőségű megszervezése és lebonyolítása...

(a VM MODEL csapata a tavalyi ELITE MODEL LOOK beach tour-ján)

Hogyan képzeled el az életedet, ha nem lennél a VM vezetője?
Vagy élsportoló, vagy valamilyen a sport világban dolgozó személy lennék. De az is lehet hogy már rég valahol külföldön élnék, elsősorban egy tengerparton tudnám elképzelni magamat, mivel imádom a tengert. Az is lehet hogy egy rákász hajó kapitányaként, vagy szörf oktatóként dolgoznék valami kis tengerpari viskóban élve a világ egy távoli pontján és lehet hogy ugyanilyen boldog lennék. Az biztos hogy kevesebb stressz és ármánykodás lene körülöttem. Nem tudom. Lehet el kéne rajta gondolkoznom? :D :D :D   amúgy viccet félre téve nem cserélnék senkivel és semmiért. A VM az életem és azt gondolom azért ennyire fontos és kedves nekem, mert tényleg a semmiből, a saját erőmből és a saját munkám által hoztam létre, emiatt sokkal jobban tudom értékelni, mintha mondjuk egy már meglévő ügynökségből kiszállva a készbe, a tutiba ültem volna bele, vagy apuci pénzéből csináltam volna magamnak egy tuti játszóteret. Ezt teljesen a magaménak tudom érezni, büszke vagyok rá és anyatigrisként vigyázok rá, akárcsak a modelljeinkre, akiket tényleg a saját gyerekeimnek tekintek és nem tűröm hogy bárki vagy bármi bántsa, támadja őket vagy igazságtalanságoknak legyenek kitéve. Ahogy említettem, a modelljeim és a kollégáim nekem a családom és családfőként kötelességem mindenben támogatni és megvédeni őket, ha kell harcolni is értük bárkivel.



Mi az eredeti szakmád?
Élvonalbeli labdarúgó voltam, három hazai élvonalbeli csapatban is játszottam profi szerződéssel. Emellett számos küzdősportot, vízi sportokat, jégkorongot és sok mindent kipróbáltam. Tényleg a sport volt sokáig az életem és amíg aktív voltam, elég jól is kerestem vele.
Tanulmányaimat tekintve közgazdasági és üzleti végzettségem is van, de mint bizonyára látjátok, nem vagyok túl anyagias. Sokkal inkább emocionális személyiség vagyok, éppen ezért annyira fontos számomra, hogy olyan emberekkel vegyem körül magam, akik nálam sokkal sikeresebb és jobb üzleti szakemberek, az ő pénzügyi és jogi szakértelmük és segítségük teremti meg számomra azt a luxust, hogy csak azzal foglalkozhassak, amit igazán szeretek és amihez igazán jól értek. Ez kezdetben a közgazdász és ex-bankár bátyám volt, majd később egy olyan tulajdonosi kört sikerült magam mellé venni, akik gyerekkorom óta a barátaim, akikkel 1000 %-osan megbízom és akik az ország legjobb üzleti és jogi szakemberei a szememben. Tökéletesen kiegészítjük egymást. Őket nem érdekli se a divat, se a modellek, engem nem érdekel a könyvelés és a dolog pénzügyi/jogi/szervezési része, viszont hetente mindent átbeszélünk, mindenki maximálisan képben van a másik munkájával és az aktuális eseményekkel és a cég jelenlegi eredményein azt gondolom meg is látszik ez a fajta ideális csapatmunka.

Mindig is modellekkel szerettél volna foglalkozni?
Sokáig egyáltalán nem. Amikor belecsöppentem a modellkedésbe, akkor rövid időn belül teljesen magába szippantott ez a világ. Olyannyira, hogy fel is adtam miatta az addigi életemet és abbahagytam a profi sportot. Azóta napról napra nagyobb a szerelem köztem és a divatvilág között és ahogy egyre több barátra teszek szert a szakmában még inkább egyre jobban otthon érzem magam benne.

Interjúnk következő, 2. része kedden érkezik, benne olyan témákkal, mint egy jó modellügynökség titkai, a hazai piac helyzete, konkurencia, valamint hasznos tippek és tanácsok kezdő modellek számára! Kövessetek minket kedden is! :)

xx




 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése