2015. július 12., vasárnap

Pethő Bálint interjú - 3. rész


Sziasztok! 4 részes mélyinterjúnk harmadik része Pethő Bálint-tal, a VM MODEL ügynökség alapítójával, többségi tulajdonosával és ügyvezetőjével itt olvasható. 

Köszönet az interjúért Znamenák Gyurinak, a Style&Dirt és a Bossmaster blog tulajdonosának. Az interjú 4. része jövő vasárnap érkezik! :)




Babonás vagy?
Nem vagyok babonás. Ellenben hiszek az isteni gondviselésben és a karmában is, magyarul mindenki visszakapja az élettől és a Jóistentől amit megérdemel és úgy viszonyulok mindenkihez ahogy ő viszonyul hozzám, kortól, rangtól, beosztástól, bőrszíntől, vagy éppen nemi identitástól függetlenül.

Mennyire tartod magad a szakmán belül megosztó személyiségnek?
Nem tartom magam annak és nem is kerestem ezt a fajta szerepet soha, de mégis azzá váltam, vagy azzá tettek. Ebben közrejátszhat a tény, hogy kívülről jöttem, kapcsolatok és szakmai múlt nélkül megjelentem a piacon, nem kértem de nem is adtam tiszteletet senkinek, csak csináltam a dolgom, szorgalmasan sokat és gyorsan tanultam és szemtelenül fiatalon szemtelenül gyorsan harcoltam ki egy olyan piaci pozíciót magamnak, ami sok embernek nem tetszett. Többen meg is találtak elég hamar, de nem hunyászkodtam meg, inkább felvettem a kesztyűt és aki belém rúgott, annak visszarúgtam, aki modellt lopott tőlem (vagy tudomásomra jutott hogy próbálta) attól visszaloptam Ludas Matyiként háromszorosan és nem hátráltam meg sem a fenyegetések, sem a kartell szerű szervezkedések és bojkottok, sem a lejáratókampányok ellenére sem, csak csináltam a dolgom tovább, mégpedig az eredményeink alapján elég jól, és ezzel még több embernek kezdtem csípni a szemét, olyanoknak akik sokkal régebb óta a piacon voltak és kevesebb sikert könyvelhettek el, vagy egyszerűen csak féltek a régi nagy öregektől, akik úgy viszonyultak hozzám, hogy akik nincsenek ellenem, azok ő ellenük vannak és én kevésbé voltam veszélyesebb "ellenfél" a hazai viszonyok között, még akkor is ha úgy egyébként semmi bajuk nem volt velem egyszerűbb volt velem nem jóban lenni. Emiatt idehaza valóban kialakult egy megosztó státusz velem kapcsolatban, de mint mondtam én ezt nem kerestem, nem is akartam, de nem is zavar. Egyáltalán nem érdekel mit gondolnak rólam idehaza a szakmabeliek. A számomra igazán fontos emberek egyrészt közel állnak hozzám és nagyon jól ismernek, másrészt pedig New Yorkban, Londonban, Milánóban vagy Párizsban élnek és ők úgyis az eredményeim alapján ítélnek meg engem, nem a hazai hangulatkeltés által, amin külföldön mindenhol csak mosolyognak. Egy időben túl sokat foglalkoztam ezzel és próbáltam a tények által rávilágítani a helyzetre, de rájöttem hogy ennek egyrészt sem értelme nincs, másrészt nem is érdekel, harmadrészt pedig nagyon keveseket érdekel, mert idehaza minden az érdekek és a meglévő kapcsolatokon alapuló egymásrautaltságon és kivagyiságon múlik, erre nekem pedig se időm, se kedvem, se energiám. Nem járok hazai divateseményekre, nem járok össze marketingesekkel vagy szerkesztőkkel kávézgatni vagy partizni csak azért hogy kapjunk 30-40 ezer forintos megbízásokat, vagy hogy írjanak rólunk egy-egy blogon. Nekem ez nem fontos és nem is motivál. Úgyhogy már egy ideje nem foglalkozom ezzel és azóta sokkal boldogabb és sikeresebb is lettem és több időm van a számomra fontos dolgokra, emberekre.

(Balról: Cakó Kinga divattervező, Pethő Bálint és Baczay Dalma VM-es modell - a tervező aktuális kampányának modellje a kollekció bemutatásakor)

Mivel egy sikeres ügynökséget vezetsz, így gondolom, akadnak bőven irigyeid… Hogyan kezeled ezeket, és mit mondasz a modelljeidnek, hogy a bizalmuk ne inogjon meg benned illetve a VM-be?
Az előző kérdésben az első felére már válaszoltam. A modelljeim elég közel állnak hozzám, olyan vagyunk mint egy nagy család. Mindenkivel nagyon nagyon jó, baráti viszonyt ápolunk és azt gondolom az már régen rossz lenne, ha bármit is mondanom kéne nekik ez ügyben … A bizalom nem egy olyan dolog, amit szavak által fel vagy le lehetne építeni. A munka amit elvégzek velük, az eredmények amiket hozunk velük azt gondolom többet ér minden szónál. Emellett akik már régebb óta vannak velünk és már több helyen jártak a világban, ők már eléggé rálátnak erre a szakmára és értik annyira, hogy pontosan tudják mi történik velük és hogy jó vagy rossz munkát végeztünk e velük. Emellett fontos hogy a világ vezető ügynökségei mind nagyon jó véleménnyel vannak rólam és ha bármelyik modellünk bármelyik ügynökségén bármelyik ügynökével beszélgetne rólam, sosem hallana rólam rosszat senkitől, sőt épp az ellenkezőjét szokták mesélni a lányaink. Ez pedig elég pozitív megerősítés tud lenni mondjuk egy konkurens ügynökség vagy modell negatív kritikájához vagy kitalált rémtörténeteihez képest.
Amúgy a legjobb reklám pont a már nálunk modellkedő lányok élménybeszámolói szokott lenni. Nagyon sok esetben azért keres fel minket egy-egy modell konkurens ügynökségektől, mert a világban itt-ott találkoztak modelljeinkkel és nagyon sok jót hallottak rólunk, vagy éppen egyszerűen csak látják az ő eredményeiket és ügynökségi hálójukat és sok esetben elégedetlenek a saját helyzetükkel és megkeresnek minket.

(Kondás Kata instagram üzenete az ügynökségnél töltött 5. évét követően)

Az esetek többségében ilyenkor nemet mondunk, de ha valakiben tényleg óriási fantáziát látunk, akkor elvállaljuk a menedzselését, az ezzel járó esetleges pereskedéssel és további ellenségeskedéssel együtt, ami ilyenkor ezzel jár sajnos. De ez nem annyira gyakori. A lányaink 90 %-át mi magunk fedeztük fel és építettük fel a 0-ról, mint ahogy egyébként a máshonnan átvett lányok esetében is szeretjük újra kezdeni, kidobni az addigi könyvüket és újra építeni őket teljesen az elejéről mintha akkor kezdenének modellkedni. Így biztosan nem a mások által kialakított, vagy megálmodott imázst veszem át, hanem a saját képemre tudom formálni az adott modellt és eddig ezzel kapcsolatban is kifejezetten jó tapasztalataink vannak.

Ha feltennéd magadnak a kérdést, mint kívülálló, hogyan mutatnád be magadat?
Szerintem ezzel a 4 részes interjúval már elég jól sikerült bemutatni magam. :)

Milyennek látod önmagadat 5 évvel ezelőtt, most és 5 év múlva?
5 évvel ezelőtt egy kezdő modell ügynök voltam, aki azt hitte hogy mindent tud a szakmáról, de nagyon sokat utazott a világban, rengeteget tanult, rengeteg kapcsolatot próbált kiépíteni és őrülten vágyott a sikerre és a növekedésre. Aztán ahogy egyre többet dolgoztam, egyre sikeresebb lettem és egyre többet tanultam, egyre inkább rájöttem hogy még mennyi mindent nem tudok, hogy mennyire bonyolult és összetett ez a szakma, mennyi minden van amiről nem is gondoltam hogy van és számít és hogy milyen hihetetlenül sokat kell még tanulnom és fejlődnöm hogy igazán jó ügynök legyek. És 5 év múlva azt gondolom hogy még több mindent fogok tudni mint most, reményeim szerint lesz még jópár szép eredményünk és még ismertebb lesz a cég, de ezért még rengeteget kell dolgozni, tanulni és fejlődni és szerintem ez tipikusan az a szakma, ahol soha nem vagy eléggé képzett és tapasztalt, egy élet sem elég hogy mindent megtanulj, úgyhogy dolgozom rajta becsülettel és megteszek minden tőlem telhetőt hogy egyszer a gyerekeim és a szüleim büszkék lehessenek rám és arra amit elértem.

Milyen cégekkel dolgoztál eddig, akikre büszke vagy?
A világ jelenlegi 25-27 legnagyobb ügynöksége közül(New York/London/Paris/Milano) jelen pillanatban 20 ügynökségnél van modellem, többségüknél nem is egy:
ELITE (+ The Society), IMG, VIVA Paris, DNA NY, Women, NEXT, Wilhelmina, Fusion NY, Marilyn, New York Models, Trump Management, Why Not Milan, Fashion Milan, Monster Milan, Storm London, Premier London, Models1 London, Select London, D'Men, Success MEN, Bananas Men, Request NYC...
Ez azt gondolom önmagáért beszél. A konkrét show, magazin vagy kampány megjelenéseinket pedig megtaláljátok az ügynökségünk, illetve a saját facebook profilom képgalériái között, valamint néhányat kiragadva az interjú előző részében arra a kérdésre válaszolva, hogy melyik modellre vagyok a legbüszkébb. 
Az a lista szintén elég beszédes, minden egyes megjelenésre elmondhatatlanul büszke vagyok és hálás a mellettem dolgozó stáb minden tagjának, valamint elsősorban a modelljeimnek, hogy ezt így közösen, ilyen rövid idő alatt elérhettük.

(Fent/Balról: Tardy András - VM Model társtulajdonos, Csapó Placida - ELITE MODEL LOOK Hungary győztese 2014-ben és Pethő Bálint, az ELITE MODEL LOOK 2014-es világdöntőjén Shenzhenben, közvetlenül az eredményhírdetés után ünnepelve)
(Lent: az ELITE MODEL LOOK világdöntőjének 2014-es nyertesei az eredményhírdetést követően, Placida bal oldalt a legszélén)

Szerinted mi a szakma csúcsa itthon és külföldön?
Itthon számomra nehéz lenne egyetlen szakmai csúcsot kiemelni, de magazinok közül a The Room-ot és a -részben saját tulajdonú- Philosophy Magazint mondanám, egyszerűen azért, mert nemzetközi szinten is használható képanyagot biztosít a modelleknek és nemzetközi megjelenést a világ legnevesebb divatblogjain keresztül.
Divatbemutatók tekintetében pedig a Tony & Guy Fashion Week Budapest csapatát emelném ki, aki évről évre össze tudják hozni a hazai divatszakma legmeghatározóbb tervezőit és egy nemzetközi szintű divathétvégét varázsolnak Budapestre. És nem csak pénzügyi, vagy presztízs szempontból, de minden szempontból, kezdve a modellek kiválasztásával, a koreográfia, a világítás és a látványvilág megalkotásával, vagy akár a backstage-ben dolgozó szakmai stáb összetételét ha nézzük, ez az a bemutató ami minden tekintetben nemzetközi, professzionális és igényes, ez az amihez mi is szívesen adjuk a nevünket.

(A VM modelljei a 2014-es Tony & Guy Fashion Week Budapesten)

Külföldön egyértelműen a VOGUE magazin a szakma csúcsa számomra, ezen belül is elsősorban az olasz, a francia, az amerikai és az angol kiadás, melyik közül mára több számban is szerepelt már több modellünk is, csak az elmúlt 3 évben három olasz, egy német és egy amerikai Vogue divatanyag fotózásunk volt 4 különböző modellel, de például az elmúlt fél évben további 4 modellünk szerepelt a magazin ázsiai kiadásaiban is, ami egy kezdő modell esetében nagyszerű bemutatkozásnak számít. 

(Boldov Eszter VM-es modell az olasz VOGUE divatanyagában - ezen a képen balról a második)

A bemutatók és kampányok kapcsán a legfontosabbak véleményem szerint a Calvin Klein, a Louis Vuitton, a Marc Jacobs, az Alexander Wang, a Burberry, a J.W. Anderson, a Tom Ford, a Prada, a Gucci, a Jil Sander, a Dolce = Gabbana, a Dior, a Balenciaga, a Givenchy, a Saint Lauren, a Celine és a Chanel ha a high fashiont nézzük. Ezek azok a brand-ek akik modellválasztásukkal meghatározzák a közeljövő trendjeit, illetve új generációs modellcsillagait.

(A VM modelljei a világ legjelentősebb kifutóin)

Ha a dolog pénzügyi oldalát nézzük, akkor egyértelműen a Victoria Secret bemutató és a különböző hosszú távú kozmetikai és szépségápolási kampányok, szerződések amik a szakma csúcsát jelentik.

(Pethő Bálint GIGI HADID topmodellel, egyebek mellett a GUESS, a Maybelline és a TOM FORD állandó modelljével)

Számomra személyesen a szakma csúcsa az lenne, ha először egy lányom végigjárja a high fashion ranglétrát, a fentebb felsorolt divatházaknak és top magazinoknak mind dolgozik, felküzdi magát a világranglista első 10 helyezettje közé, majd amikor ez már megvolt, akkor huszonvalahány évesen elkezd az angyalkás shown dolgozni, amit követ egy 5 éves kozmetikai szerződés. Ez a nagy álmom. Ha ez összejön, akkor azt mondom hogy ennél nincs feljebb és új kihívások után nézek. De legalábbis onnantól kezdve már csak azzal az egy lánnyal fogok utazni mindenhova és az ő személyes ügynöke leszek, a többi lány mellé meg felveszek egy másik ügynököt akinek minden tudásomat és kapcsolatrendszeremet átadom, majd ha a lány visszavonul, akkor kiköltözök egy szép tengerpartra és elmegyek szörf oktatónak vagy rákászni életem végéig … :D :D :D
De lehet fél év után nem bírnám a pörgés nélküli életet és visszatérnék. Nem tudom. Egyelőre nehéz elképzelni magamat öregen és unottan, annyira motivált és sikeréhes vagyok és annyira messze van még ez az álom, nagyon de nagyon sokat kell még ehhez dolgozni. És egy óriási adag szerencse sem árt.
Interjúnk negyedik, egyben utolsó része vasárnap érkezik, benne olyan témákkal, mint a legmélyebb és legboldogabb pillanatok, szakmai hibák, megbánt döntések, legnagyobb szakmai és emberi kihívások, barátságok és sok minden más. 
Jövő vasárnap folytatjuk ...

xx

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése